lördag 14 maj 2011

Nybliven kattmamma i familjen


Inatt blev vår lilla Kitty kattmamma.

Hon började jama igår kväll och ville att jag skulle följa med henne till övervåningen. Där ville hon bli klappad i vår säng. Senare på kvällen så låg hon mellan min man och mig och då satte det fart. Hon ville bli klappad hela tiden och spann hela tiden.

Klockan halv två vaknade vi av att en kattunge skrek förtvivlat. Linnea sex år vaknade också och vi letade efter henne och ungarna. Hon hade klättrat in mellan en inner och yttervägg och börjat föda där. Jag fick väcka min man som hjälpte till att få loss innerväggen och där låg hon ihoptryckt med tre kattungar varav en var död. Hon tvättade den och tvättade, men den var helt livlös. Vi tog undan den döda kattungen.

Vi la in en flit på toaletten och bar in henne där med de levande kattungarna och sedan satt jag med henne och plötsligt kom en kattunge till. Så nu är hon mamma till tre kattungar och en i himlen.

KRAM

2 kommentarer:

  1. Du/ni är dåliga på att uppdatera :p fyfy
    Mvh Mickis

    SvaraRadera
  2. Ja det är vi verkligen, men det ska vi bli bättre på.

    //Sari

    SvaraRadera