lördag 18 december 2010

Magsjuka


Såhär glad var jag inte igår...bilden togs förra helgen.

Mitt tåg var försenat igår efter jobbet så min man fick vänta på mig på stationen och när jag ringer till dagis för att meddela att vi blir lite sena, så berättar fröken att Mathilda nyss hade kräkts.

Min svärmor fyllde år och vi skulle ta med pizza och åka hem till henne och mysa med henne och barnen...det blev såklart inställt. Istället fick min man åka dit själv och lämna en pizza och present.

Sedan blev det några kräkattacker under kvällen och natten, men idag har det inte blivit något mera. Ingen annan här hemma har heller insjuknat mer än storebror som har halsont. Kanske var det något hon ätit...??

Idag hade vi tänkt åka till Marieberg och hämta ut Linneas nya glasögon och handla lite...men det blev också inställt. Kanske imorgon om alla mår bättre.

Tvättmaskin och tumlare har gått för fullt idag...och nu ska jag hänga sådant som jag inte brukar tumla. Jag kan inte låta bli att tänka på hur de gjorde förr när det blev magsjuka hemma...innan tvättmaskinerna fanns?

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar