lördag 11 juni 2011

Bihåleinflammation och Rosfeber....

Igår så kliade det på min arm hela dagen där jag tog bort ett stort födelsemärke för ett år sedan och när jag kom hem från jobbet så upptäckte jag en stor (10 cm i diameter) röd och öm svullen ring på armen mellan armhålan och armbågen så jag ringde till Baggängen och frågade vad det kunde vara. Jag trodde att det hade med min pågående Penicillin kur mot Bihåleinflammation att göra, men det trodde inte sköterskan. Hon bad mig att komma dit så en läkare kunde titta på det så jag tog med mig Linnea som sällskap och åkte från Finnerödja till Karlskoga.

Där konstaterade läkaren Rosfeber...han ritade runt den röda svullnaen och sa att jag skulle ha koll på att det minskade annars så skulel jag åka dit igen senare i helgen. Jag fick med mig ett annat penicillin hem direkt (jag skulle sluta med den pågående Kåvepenin kuren) som jag skulle ta en direkt på kvällen och en tablett på morgonen, och nu är min man på väg till apoteket för att hämta resten av kuren. Nu på morgonen hade det blivit bättre, men jag har ont i armen, men det är på bättringsvägen....tur det för på måndag börjar min semester.

KRAM!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar