tisdag 6 april 2010

påsk och influensa

Nu har påsken också tagit slut....ikväll har vi packat ner alla häxor, ägg, hönor och tuppar till den lilla bebisens sorg....hon har varit helt frälst i våra påsk häxor...hon pekar och säger "däää" så ska man gå fram och titta på häxan och så skrattar hon.




Vi inledde påsken här hemma med att åka på öroninflammation, falsk krupp och förmodligen RS-virus...så det har varit klippkort på både vårdcentral och akuten. Det har blivit både penicilliner, olika hostmediciner och alvedon...men nu så har alla blivit bättre. Lilla bebisen eller stora kanske man ska säga....hon blir snart elva månader.... ska sluta sin kur imorgon och sen ska vi förhoppningsvis slippa detta på ett tag. Hon är född för en månad för tidigt och hennes lungor säckade ihop när hon föddes så hon låg på USÖ på 35:an (underbara personal) med syrgas och CPAP så hon har det extra jobbigt när hon blir förkyld, men detta blir bättre ju äldre hon blir. Jag är så tacksam och glad att hon är så frisk idag.




Ha en underbar kväll
















































































3 kommentarer:

  1. oj vilken söt påskgumma! :D och så stor M har blivit! vi måste ses snart tycker jag! jag ska ha litet kalas hemma hos mig den 25 april för släkten så ni får jättegärna komma då om ni kan och vill. kram!

    SvaraRadera
  2. hehe, ja just det :P den glömde jag, så ta gärna med den. Jag önskar mig presentkort så jag kan köpa lite nya kläder. Eller något sådant. :)

    SvaraRadera